DUYURULAR

B Segmentinin En Hızlısı Şimdi Türkiye’de: Hyundai i20 N.

• Hyundai Assan, 2022 yılındaki model atagˆına performanslı i20 N modeliyle bas¸lıyor.

• Yüksek performanslı otomobil, N departmanının WRC’den aldıgˆı ilhamla gelis¸tirildi.

• Hyundai i20 N, ton bas¸ına 171 beygir ile sınıfının en güçlü ve en dinamik modeli durumunda.

 

Hyundai’nin I·zmit’te üreterek 40’tan fazla ülkeye ihraç ettigˆi i20, 1.0 lt ve 1.4 lt motorlu versiyonlarından sonra s¸imdi de 1.6 lt turbo benzinli motoruyla B segmentine 204 beygir güç getiriyor. Hyundai’nin 2012 yılında dönüs¸ yaptıgˆı motorsporları dünyasından ilham alarak gelis¸tirdigˆi i20 N, motor performansı ve dinamik teknolojisiyle de dikkat çekiyor.

Türkiye’de üretilen en güçlü otomobil olma özelligˆiyle dikkat çeken Hyundai i20 N, üst düzey performans sunan bir karakter ve agresif bir tasarım ögˆeleriyle geliyor. Hyundai’nin motor sporlarında elde ettigˆi deneyimlerle hazırladıgˆı bu özel otomobil, son yılların en heyecan verici hot hatch modellerinden biri.

 

Murat Berkel: Türkiye’de üretilen en hızlı ve en güçlü otomobil.

Merak uyandırıcı i20 N ilgili görüs¸lerini dile getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “Uzun bir bekleyis¸ten sonra, nihayet performanslı modelimizi Türkiye'de satıs¸a sunmaktan dolayı çok heyecanlıyız. Hyundai N ailesinin dinamik bir üyesi olan i20 N, göz alıcı bir görünüme sahip. I·ster yolda ister yarıs¸ pistinde olsun, sürüs¸ü çok egˆlenceli. Bu mükemmel performans ve sportif tasarımla beraber Türk tüketicisine dinamizm sunarken aynı zamanda ülkemizde üretilen en hızlı ve en güçlü otomobile imzamızı attıgˆımız için de oldukça gururluyuz. i20’nin tek amacı, egˆlenceli bir sürüs¸” dedi.

 

Motorsporlarından gelen ruh.

Yeni i20 N'nin temeli motor sporlarına dayanıyor. Bu dogˆrultuda hazırlanan otomobilin tek hedefi, günlük hayatta maksimum performansa sahip bir spor sürüs¸ keyfi sunmak. i10, i20 ve BAYON gibi Hyundai’nin I·zmit’teki fabrikasında Türk is¸çisinin emegˆiyle üretilen i20 N, FIA Dünya Ralli S¸ampiyonası'ndaki (WRC) bir çok kriteri rahatlıkla kars¸ılıyor. Böylelikle, aracın dogˆrudan motorsporlarından geldigˆi anlas¸ılırken aynı zamanda Dünya Ralli S¸ampiyonası’ndaki Yeni i20 WRC’ye de ıs¸ık tutmus¸ oluyor.

 

Güçlü motor ve dinamik bir tasarım.

Hyundai i20 N, 1.6 litrelik turbo motoruyla yüksek performans deneyimine rahatlıkla olanak sagˆlıyor ve ayrıca oldukça dikkat çekici bir görünümü var. Güçlü modelin dıs¸ tasarımı, Hyundai'nin Sensuous Sportiness tasarım kimligˆiyle birles¸tirilerek yüksek performanslı bir tema altında vurgulanıyor.

Güncel i20’den 10 mm alçak olan araç, dıs¸ tasarımında da aerodinamik olarak tamamen farklı bir formda. Ön tarafta, turbo motor için daha genis¸ hava giris¸ine sahip bir tampon dikkat çekerken, N logolu genis¸ radyatör ızgarası da yarıs¸ pistlerini simgeleyen damalı bayrak silüetiyle hazırlanmıs¸. Kırmızı s¸eritli tampon altı spoyler de modelin performans odaklı tasarımını pekis¸tiriyor. Bu kırmızı renk, genis¸ligˆini vurgulayarak yeni tasarımlı mars¸piyele ve oradan da arkaya dogˆru uzanıyor.

Arkada ise yine i20 WRC'den esinlenilmis¸ bir tavan spoyleri bulunuyor. Bu aerodinamik parça, sportif görünümün yanı sıra yere basma kuvvetini de artırıyor ve böylece agresif bir sürüs¸ imkanı sunuyor. Yüksek hızlarda dengeyi korumaya yardımcı olan bu parçayı tampon altındaki difüzör takip ediyor. Üçgen arka sis lambasına sahip arka tampon, motorsporlarında görmeye alıs¸tıgˆımız ıs¸ık temasını yansıtıyor. Buna ek olarak, araçta kullanılan tek egzoz çıkıs¸ı da motorun yüksek performans potansiyelini perçinlemis¸ oluyor. Bu egzoz sistemi, sürüs¸ modlarına bagˆlı olarak son susturucudaki valfi açarak sesi daha dinamik ve daha kıs¸kırtıcı bir hale getiriyor.

Digˆer i20 modellerindeki gibi ön LED farlar i20 N’de de yer alırken, karartılmıs¸ arka stoplar da adeta i20 N’in sportif bütünlügˆünü destekliyor. Z formundaki arka LED lambalar, gece karanlıgˆında otomobile karakteristik bir özellik de katıyor. Mat gri renkli özel tasarım 18 inç alas¸ım jantlar ise Pirelli tarafından sadece bu model için özel olarak üretilen 215/40 R18 ebatındaki P Zero HN lastiklerle kullanılıyor.

Bu özel P Zero HN lastikler sayesinde aracın yol tutus¸u ve dinamizmi artarken ayrıca yarıs¸ pistlerinde de maksimum sürüs¸ keyfi elde ediliyor. Güçlü otomobil, yüksek performanslı motorun ürettigˆi 204 beygir gücü N markalı kırmızı fren kaliperleri ve önde 320 mm’lik diskler ile dizginliyor. Bu fren kitiyle sporcu kimlik tamamlanırken, yüksek performanslı kullanımlarda da sürücüsüne maksimum güven ve koruma sagˆlıyor. Ayrıca fren sistemi, balataların yıpranması durumunda da sürücüsünü gösterge tablosundaki görsel uyarıyla bilgilendiriyor.

i20 N, Hyundai N modellerine özgü “Performans Mavisi” ve iki tonlu bir tarz için “Phantom Black” siyah tavan rengiyle geliyor. Gövde üzerindeki kırmızı renkli parçalar ise Hyundai'nin motor sporları DNA'sını ve yarıs¸ pistlerini vurguluyor.

 

Modern ve sportif iç mekan.

Heyecan verici otomobilin iç mekanındaysa performans kokan donanım ögˆelerine yer verilmis¸. Bir hot hatch otomobilde olması gereken tüm unsurları barındıran i20 N, nubuk ve deri karıs¸ımı N logolu koltuklara sahip. Güncel modelden farklı olarak; üç kollu N direksiyon simidi, N vites topuzu ve N pedal takımıyla üretilen aracın tamamen siyah kokpitinde mavi renkli ambiyans ortam aydınlatması da var. Hyundai i20 N, 10.25 inçlik dijital gösterge ve yine 10.25 inç AVN dokunmatik ekranlı multimedya özelligˆine sahip. Gösterge tablosunda performans degˆerleri anlık olarak da takip edilebiliyor. Bu ekranda yagˆ ve motor sıcaklıgˆı haricinde vites degˆis¸im zamanını gösteren uyarı ıs¸ıgˆı, G metre, turbo basıncı, beygir gücü ve tork degˆerleri gibi sürüs¸ bilgileri var. i20 N, anahtarsız çalıs¸tırma, dijital klima, Apple CarPlay, Android Auto ve kablosuz s¸arj gibi özelliklere de sahip. Bunlara ek olarak, müzik keyfi için de subwooferlı BOSE ses sistemi bulunuyor.

 

1.6 litre T-GDi motor ve etkili performans.

Hyundai i20 N sadece dıs¸ı ve içiyle dikkat çeken bir sporcu degˆil. Bu karakteri ve durus¸u yüksek performanslı bir turbo motorla destekleyen otomobilde Hyundai Motorsport imzalı 1.6 litrelik bir turbo motor kullanılıyor. Sadece altı ileri (6MT) manuel s¸anzımanla sunulan araç, maksimum olarak 204 beygir güç üretiyor. Bu verimli motor, performansını 275 Nm tork ile süslerken agˆırlık ise 1265 kg. Bu agˆırlık, aracın sınıfındaki en iyi agˆırlık degˆerine sahip oldugˆunu gösteriyor. Hatta, ton bas¸ına düs¸en 171 PS güç/agˆırlık oranıyla sınıfının en dinamik ve en güçlü modeli olarak tescilleniyor.

Hyundai i20 N, 0-100 km/s arasını 6.2 saniyede tamamlarken aynı zamanda maksimum olarak 230 km/s hız yapabiliyor. i20 N'in düz güç ayarı (Flat Engine Power), kullanılamayan yüksek devirlerde maksimum güç rakamlarına gitmek yerine daha düs¸ük devirlerde daha fazla tork ve güç sagˆlayarak günlük sürüs¸ kos¸ullarında motorun potansiyelinden daha fazla yararlanıyor.

Normal yol kos¸ulunda veya yarıs¸ pistlerinde daha etkili bir kalkıs¸ için özel bir sisteme (Launch Control) sahip olan otomobil, böylelikle istenilen devirde yere gücünü aktarıyor. i20 N, maksimum torkunu da 1.750 ile 4.500 devirleri arasında zinde tutuyor ve 5.500 ile 6.000 arasında da maksimum güce ulas¸ıyor. Bu devir aralıgˆı, orta ve yüksek hızlarda hızlanmayı iyiles¸tiriyor ve çes¸itli sürüs¸ kos¸ullarında yüksek performans sagˆlıyor.

Ayrıca, ön tekerleklere gelen güç aktarımını kontrol etmek için torsiyon dis¸li tip Mekanik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (m-LSD) de kullanılıyor. Bu eklenti ile daha sportif ve daha çevik bir sürüs¸ için optimum çekis¸ sagˆlanıyor ve özellikle virajlarda tutus¸ maksimum seviyelere ulas¸ıyor. Sistem, tekerlekler arasındaki dönüs¸ hızı farkı belirli bir limiti as¸tıgˆında devreye girerek dönüs¸ hızlarını es¸itliyor. Bu da özellikle sert virajlar gibi çekis¸ kaybının yas¸andıgˆı durumlarda yol tutus¸unun tekrar kazanılmasını sagˆlıyor ve kafadan kayma egˆilimini önlüyor.

Turbo motorlarda, sogˆutma sistemi ve intercooler son derece önemli. Bu sebeple Hyundai N mühendisleri araçta özel bir turbo sistemi kullanıyor. N intercooler ve su sirkülasyonu ile sogˆutulan turbo motor, 350 bar’lık yüksek basınçlı enjeksiyon rayıyla da daha hızlı yanma ve daha verimli bir yakıt karıs¸ımı sagˆlıyor. Sürekli Degˆis¸ken Valf Süresi (CVVD) ise, valf açma ve kapama süresini sürüs¸ kos¸ullarına göre düzenliyor. Bu sayede performansta artıs¸ ve yakıt verimliligˆinde yüzde 3 iyiles¸me sagˆlanıyor.

Hyundai i20 N’de daha fazla sürüs¸ keyfi için N Grin kontrol sistemine yer verilmis¸. Otomobil, bes¸ farklı sürüs¸ modu ile kullanıcısına yüksek seviyede kis¸iselles¸tirme sunuyor: Normal, Eco, Sport, N ve N Custom. Sürüs¸ modları, motorun Elektronik Stabilite Kontrolü’nü (ESC), motorun is¸letim sistemini, egzoz sesini ve direksiyonun sertligˆini ayarlıyor. N Custom modunda ise sürüs¸ için gerekli olan parametreleri sürücü istedigˆi gibi kendi ayarlayabiliyor. Daha sportif sürüs¸ keyfi için, Elektronik Denge Kontrolü (ESC) üç as¸amada kullanılabiliyor (açık, spor ve tamamen kapalı).

Hyundai N mühendisleri, yol tutus¸u için güncel i20’nin s¸asisini, süspansiyonunu, frenlerini ve direksiyonunu bas¸tan sona modifiye ederek adeta yeniden üretti. N için gelis¸tirilmis¸ bu özel s¸asi, her yolda ve her türlü hava kos¸ulunda daha sorunsuz yol tutus¸u sunabiliyor. Pist performansı için 12 farklı noktadan güçlendirilen s¸asi, bazı yerlerde ek dirseklere ve bagˆlantı parçalarına da sahip.

Araçta kullanılan süspansiyon ise güçlendirilmis¸ ön kulelere ve ayarlanmıs¸ geometriye sahip mafsallara sahip. Bu, daha iyi çekis¸ için artırılmıs¸ kamber ve tekerlek için bes¸ farklı sabitleme noktası anlamına geliyor. Günlük hayatta yarıs¸ otomobili keyfi için de yeni tip viraj denge çubugˆu, spor helezon yayları ve sert amortisörler tercih edilmis¸. Mevcut i20’den 40 mm daha büyük bir ön diske sahip olan i20 N, olması gerektigˆi gibi daha etkili bir fren performansı sunuyor. Hyundai i20 N, 12.0 azaltılmıs¸ direksiyon oranı ve elektronik motor destekli hidrolik direksiyon sistemi (C-MDPS) sayesinde de oldukça güvenli ve aynı zamanda hassas bir sürüs¸ vaad ediyor. Devir es¸les¸tirme sistemi ise (Rev Matching) aracın hızına göre, uygun vitesi önceden belirleyerek motor devrini bir sonraki vitese göre ayarlıyor. Böylece sistem, mükemmel vites geçis¸leri sagˆlarken turbo basıncını ve motor devrini üstte tutuyor.

i20 N, Virtual Turbo Hız Kontrolü (VTC) ile donatılmıs¸ ilk Hyundai modeli. Virtual Turbo Hız Kontrolü (VTC), turbos¸arjı optimum s¸ekilde kontrol etmek için gelis¸tirilmis¸. Bu sensör, motor performansını en üst düzeye çıkararak sürüs¸ zevkini zinde tutuyor. Yani VTC, motordaki çes¸itli verileri analiz ederek turbo hızının daha kesin bir s¸ekilde çalıs¸masını sagˆlıyor. Böylece VTC, motorun mevcut çalıs¸ma durumunu ve sürüs¸ kos¸ullarını hızlı ve dogˆru bir s¸ekilde belirleyerek basıncı dengeliyor. Ardından, turbo hızından dogˆrudan sorumlu olan waste gate’i ayarlayarak turbos¸arjı önceden kontrol ediyor. Bir bas¸ka deyis¸le VTC, turbo kontrolünü en üst düzeye çıkararak 2.000-4.000 arasında maksimum torku 304 Nm'ye yükseltiyor.

Otomobilde yer alan aktif ve pasif güvenlik donanımları da oldukça dikkat çekici. Günlük hayata uygun yarıs¸ otomobili olarak nitelendirilen i20 N, S¸eritten Ayrılma Uyarı Sistemi (LDWS), S¸eritte Kalma Asistanı (LKA), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW), Uzun Far Asistanı (HBA), S¸erit Takip Yardımı (LFA), Park yönlendirmeli geri görüs¸kamerası (RVM), Akıllı Hız Limit Asistanı (ISLA), Ön Çarpıs¸ma Önleme Asistanı (FCA), Yokus¸ Kalkıs¸ Destek Sistemi (HAC) ve Çoklu Çarpıs¸ma Önleme Yardımcısı (MCB) gibi sistemler, sürücü ve araç içerisindekileri olası tehlikelerden korumakla görevli.

NEREDE

Fevzi Çakmak Mah Ankara Cad No 198 - Karatay - Konya
T : 0332 236 66 66 T : 0332 236 55 55

Krokimiz için tıklayınız
ÇALIŞMA SAATLERİMİZ

Satış

Haftaiçi: 09:00 - 17:30
Cumartesi: 09:00 - 17:30
Pazar: 09:00 - 17:30

Servis

Haftaiçi: 09:00 - 17:30
Cumartesi: 09:00 - 17:30
TEST SÜRÜŞÜ
SERVİS RANDEVU